Příběh knihy, díl 1.

Psal se rok 2000, duch devadesátých let pomalu začal mizet v nenávratnu a s ním i moje první punková kapela Eklhaft. Tehdy jsem přeškrtl všechny čárky prvního čtvrtstoletí svého života. Čas na bilancování? Nikoliv.

Člověk v tomhle věku přemýšlí jinak. Na ohlížení je ještě příliš brzy.

Zakrátko jsem tak začal stavět novou kapelu Pankix a také se trochu – zatím nepříliš úspěšně – usazovat v osobním životě. Aby ano. Aktivit jsem měl v té době mrak: posilovna, fotbal, kreslení komiksů, psaní textů pro kapelu, cvičení na bicí… A ještě ke všemu ve mně začal klíčit nápad, že konečně zrealizuji svůj dávný sen, který jsem nosil v hlavě už od základky.

Nevím proč, ale jakmile mě něco chytne, velice brzo to musím vyzkoušet na vlastní kůži. Když čtu komiks, záhy cítím nutkání namalovat svůj. Když koukám na fotbal, chci ho hrát také. Když poslouchám kapely, mám potřebu hrát vlastní muziku. Když koukám na lechtivé filmy… Ehm. A tehdy jsem po večerech hodně četl knížky.

Samozřejmě se mi při četbě hlavou honily myšlenky, že napíšu román. A ty postupem času krystalizovaly do konkrétní podoby. Bude to sci-fi román. Tak trochu brakový. A odlehčený. Z mojí stařičké Nokie jsem tak začal cestou do práce posílat sám sobě první SMS s nápady, o čem by měl být. Připadal jsem si trochu jako Belmondo v milovaném Muži z Acapulca.

Nápad mi přišel docela originální – příběh, který se bude odehrávat v Česku, v daleké budoucnosti. Příběh mladého kluka jako jsem já, jenž se shodou okolností ocitne ve futuristickém světě našeho pidistátu. Během pár týdnů byla hotová kostra příběhu a pustil jsem se do psaní. Jenže se začala rozjíždět kapela a já zjistil, že psaní je náročná věc. Že potřebuje čas. Hodně času. A tak v mém počítači zůstala hotová první kapitola, na které se brzy začal usazovat prach.

Čas plynul a já v průběhu měsíců a let zapomněl, že jsem nějaký román kdy rozepsal.

Druhý díl: https://marekmuller.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=808807

Více o knize na https://maramuller.cz/

Autor: Marek Müller | středa 1.11.2023 7:30 | karma článku: 5,13 | přečteno: 78x
  • Další články autora

Marek Müller

Příběh knihy, díl 6.

Netuším, jestli v zahraničí milují hlášky z filmů stejně jako Češi. Ale vím, že my je milujeme hodně a náš hovorový slovník je do určité míry postaven i na filmových replikách.

30.12.2023 v 15:50 | Karma: 0 | Přečteno: 31x | Diskuse

Marek Müller

Příběh knihy, díl 5.

Jedna z mála superschopností, kterou jsem vždycky záviděl superhrdinům byla regenerace. Nijak zvlášť netoužím létat po obloze, pálit z očí červené paprsky či měnit podobu na zelené monstrum.

12.12.2023 v 8:15 | Karma: 0 | Přečteno: 35x | Diskuse

Marek Müller

Příběh knihy, díl 4.

Když jsem dokončil rukopis svého prvního románu, běžely mi hlavou různé myšlenky. Od té, že se pro své neumětelství stanu terčem posměchu až po představu rozhovoru v červené sedačce u Jana Krause.

28.11.2023 v 12:57 | Karma: 0 | Přečteno: 22x | Diskuse

Marek Müller

Příběh knihy, díl 3.

Podle korporátního slovníku patřím k tzv. dotahovačům. Když si vezmu něco do hlavy, je málo věcí, které mě dokážou vychýlit z nastolené cesty.

16.11.2023 v 12:51 | Karma: 3,66 | Přečteno: 63x | Diskuse| Kultura

Marek Müller

Příběh knihy, díl 2.

Miluji uklízení. Až tak, že mi manželka diagnostikovala obsedantně-kompulzivní poruchu. Sice jí to moc nevěřím, ale to patří u obsedantně-kompulzivní poruchy k jednomu ze symptomů.

8.11.2023 v 7:30 | Karma: 3,50 | Přečteno: 81x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2910x
Spisovatel a aktivní člen kapely PANKIX.

www.facebook.com/marekmuller

https://maramuller.cz/

Můj blog byl původně o životě muzikanta z klubové kapely, jenž měl za cíl trochu přiblížit, co muzikanti z menších kapel také zažívají a řeší. Lidé o tom nemají běžně moc povědomí. V roce 2023 jsem blog rozšířil o své zkušenosti s psaním beletrie.

Seznam rubrik