Příběh knihy, díl 4.

Když jsem dokončil rukopis svého prvního románu, běžely mi hlavou různé myšlenky. Od té, že se pro své neumětelství stanu terčem posměchu až po představu rozhovoru v červené sedačce u Jana Krause.

Chvíli jsem sbíral odvahu a pak vytipoval pár kamarádů a kamarádek, kterým jsem ho dal přečíst. A hle! Ohlasy byly převážně pozitivní. Jenže co dál?

Několik večerů horečnatého googlování by se dalo shrnout zhruba takhle: Napsal jsi román? Tak ho raději zavři zpátky do šuplíku a dělej, že se nic nestalo. V Česku vychází cca. 50 knížek denně, proč bys měl někoho zajímat zrovna ty, když nemáš na sociálních sítích 50 000 followerů? Možná kdybys napsal životopis někoho, kdo ty followery má… Nebo kuchařku. Ale beletrii? Zase se uklidníme, ano?

Zefkovo probuzení

Ne. Teď už to nevzdám! Udělal jsem si databázi čítající 45 vydavatelství, sepsal anotaci a průvodní dopis. Poctivě jsem všechna obeslal. A po pár týdnech zaurgoval. A pak podruhé. Z poloviny přesto nepřišla žádná reakce. A ze zbytku odpovědi v duchu, že vydávají jiný žánr nebo že se rukopis nehodí do edičního plánu.

U jednoho vydavatelství však ke kontaktu došlo. Navíc u našeho největšího! Okamžitě se dostavila cimrmanovská fáze očekávání. Třeštíková, Kotleto, haló!!! Jsem zakleknutý blocích! Za chvíli vyrážím na stíhací jízdu! Jenže ta chvíle nakonec trvala skoro rok. A pak klasické Pyrrhovo vítězství a fáze zklamání: bylo po COVIDu, papír zdražil, knihkupectví se vzpamatovávaly po lockdownech, prodeje stagnovaly. A navíc ti chybějící followeři…

Chvíli jsem zvažoval komunitní financování, ale moc se mi do něj nechtělo, protože jsem nechtěl zažívat ponižující „žebrání“ prostřednictvím crowfundingu. Pomalu jsem podléhal skepsi a román se začal uhnizďovat v šuplíku.

První díl: https://marekmuller.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=808525

Pátý díl: https://marekmuller.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=810194

Více o knize na https://maramuller.cz/

Autor: Marek Müller | úterý 28.11.2023 12:57 | karma článku: 0 | přečteno: 22x
  • Další články autora

Marek Müller

Příběh knihy, díl 6.

Netuším, jestli v zahraničí milují hlášky z filmů stejně jako Češi. Ale vím, že my je milujeme hodně a náš hovorový slovník je do určité míry postaven i na filmových replikách.

30.12.2023 v 15:50 | Karma: 0 | Přečteno: 31x | Diskuse

Marek Müller

Příběh knihy, díl 5.

Jedna z mála superschopností, kterou jsem vždycky záviděl superhrdinům byla regenerace. Nijak zvlášť netoužím létat po obloze, pálit z očí červené paprsky či měnit podobu na zelené monstrum.

12.12.2023 v 8:15 | Karma: 0 | Přečteno: 35x | Diskuse

Marek Müller

Příběh knihy, díl 3.

Podle korporátního slovníku patřím k tzv. dotahovačům. Když si vezmu něco do hlavy, je málo věcí, které mě dokážou vychýlit z nastolené cesty.

16.11.2023 v 12:51 | Karma: 3,66 | Přečteno: 63x | Diskuse| Kultura

Marek Müller

Příběh knihy, díl 2.

Miluji uklízení. Až tak, že mi manželka diagnostikovala obsedantně-kompulzivní poruchu. Sice jí to moc nevěřím, ale to patří u obsedantně-kompulzivní poruchy k jednomu ze symptomů.

8.11.2023 v 7:30 | Karma: 3,50 | Přečteno: 81x | Diskuse| Kultura

Marek Müller

Příběh knihy, díl 1.

Psal se rok 2000, duch devadesátých let pomalu začal mizet v nenávratnu a s ním i moje první punková kapela Eklhaft. Tehdy jsem přeškrtl všechny čárky prvního čtvrtstoletí svého života. Čas na bilancování? Nikoliv.

1.11.2023 v 7:30 | Karma: 5,13 | Přečteno: 78x | Diskuse
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stál, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:22

Nehoda v neděli dopoledne téměř dvě hodiny komplikovala provoz na hlavním železničním koridoru mezi...

Benda, Rouček, Dryml a další. Do europarlamentu kandidují známá jména

28. dubna 2024

Premium Nejen politickými proklamacemi a sliby lákají strany voliče. Součástí kampaní jsou i známé tváře....

Ukrajinská armáda na frontě postupně míří k bankrotu, varuje analytik

28. dubna 2024

Podcast Ukrajinská armáda na frontě čelí čím dál většímu tlaku. Především v Donbasu je situace kritická....

VIDEO: Paraglider se zřítil ze třiceti metrů na poušť. Sám si zavolal záchranku

28. dubna 2024  11:45

Třiatřicetiletý Anthony Vella testoval nad texaskou pouští severozápadně od Austinu motor BGD Luna...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2910x
Spisovatel a aktivní člen kapely PANKIX.

www.facebook.com/marekmuller

https://maramuller.cz/

Můj blog byl původně o životě muzikanta z klubové kapely, jenž měl za cíl trochu přiblížit, co muzikanti z menších kapel také zažívají a řeší. Lidé o tom nemají běžně moc povědomí. V roce 2023 jsem blog rozšířil o své zkušenosti s psaním beletrie.

Seznam rubrik