Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

findus

17. 1. 2012 15:22
Návrat k dřevním řasům

Svět se velkým obloukem vrací k "před-nosičovým" časům, kdy člověk mohl vnímat hudbu jen naživo. Jakýkoliv dnešní nosič je už jen pouhým reklamním letáčkem, fotkou, pohlednicí. Základem jakéhokoliv ( i finančního) úspěchu jednes  živý koncert a na to se nabalující aktivity. Vše ostatní je výmluva lenochů a neschopných a (což je nejhorší varianta) netalentovaných.

0 0
možnosti

Mablung

17. 1. 2012 13:54
živá hudba

Nemohu si pomoci, ale nějaká mp3, v jakékoliv kvalitě, skupině nic nepřinese. Musí se prosadit jinak. Buď přes marketingovou masáž a nebo hraním. Na marketingovou kampaň člověk potřebuje známosti, na to aby se prosadil sám potřebuje kvalitu, nápad a štěstí. Dobrou hudbu dokáže zahrát mnoho lidí. Prosadit se hudbou mezi touto konkurencí však vyžaduje mnohem více.

Co se financování hudby týče, posun je jasný. Peníze budou skupiny a nahrávací společnosti získávat čím dál tím více z koncertů, zvonění na mobilech, ... a zisky z prodeje nosičů budou klesat.

0 0
možnosti

musicrex

17. 1. 2012 14:08
Re: živá hudba

Souhlasím s Vámi. Jen poznámka : I živé hraní potřebuje marketing (masáž). A ze všeho nejvíce potřebujete mít štěstí a najít svého Epsteina. Protože ani Beatles by nebyli slavní bez jeho vlivu a práce. To, že umíte hrát je bezpodmínečný předpoklad. To, že si umíte složit písničku je další nezbytnou podmínkou. Málokterý hudebník je však zároveň i dobrým obchodníkem a domlouvání koncertů a vystoupení, jednání s pořadateli, jednání se zvukaři atd atd, musí dělat samostatná osoba, jinak se to na špičkové úrovni nedá dělat.:-/

0 0
možnosti

musicrex

17. 1. 2012 13:07
Myslím si

Myslím si, že tragedie spojená s prodejem hudby je důsledkem stavu, kdy forma zvítězila nad obsahem. Vycházím z vlastní zkušenosti. Zjišťuji totiž, že nahrávka stará třeba 50 let ( nedokonalá, špatná, málo dynamická ) obsahuje mnohem více sdělení než současná (dynamická, naprosto čistá atd). Stav současné produkce bych přirovnal k cukrové vatě. Hodně velké a prázdné nic za hodně peněz.:-/ I to je důvod proč lidé nechtějí za hudbu platit.

P.s. Najdou se samozřejmě kapely, které za poslech a koupi stojí. Ale je velmi těžké je dohledat.

1 0
možnosti

t.varga

17. 1. 2012 12:40
a o čem

jste to prosímvás psal ?

0 0
možnosti

oldiess

17. 1. 2012 12:42
Re: a o čem

přečtěte si znovu, a když tak ještě jednou;-D

3 0
možnosti

lokutus

17. 1. 2012 12:06
Archívní hudba?

Uvědomte si, že poslouchatelné nahrávky umožnily až technologie poslední stovky let. Vzhledem k ceně a kvalitě můžeme pak o masovějším rozšíření mluvit maximálně o posledních třiceti letech. Pamatuji doby páskových magnetofonů, které neměl jen tak někdo. Gramofony byly, ale sbírka desek čítala v lepším případě pár desítek kusů. Až v osmdesátých letech se trend změnil a s příchodem levných CD distributoři hudby zahltili zájemce enormním množstvím hudby. K tomu si přidejte devalvaci hudby - nějaké rádio nebo CD hraje dnes všude, kam člověk přijde - ve výtahu, v obchodě, na záchodě, v práci atd... Já myslím, že lidé jsou už hlavně přeposlouchaní. Já mám na disku 250GB zvykových nahrávek v různé kvalitě - od mizerných MP3 s bitrate 56kbps až po bezztrátový flac. Neposlouchám z toho však již nic. Nebaví mě to. Raději mám nějaká streamovaná rádia na interenetu, kde si mohu navolit hudební styl, nebo like styl a za pár babek na měsíc poslouchat, co mi nabídne.

0 0
možnosti

lokutus

17. 1. 2012 12:06
Re: Archívní hudba?

Pokud chce kapela zaujmout, musí na to jít jinak. Živá hudba, zajímavá interpretace - nápad, to jsou atributy, které táhnou. Nikdo nemůže čekat, že nahraje tuctovou, mnohokrát přežvýkanou hudbu, hodí nahrávku na ohromnou hromadu na internet a lidé to tam budou hledat. Proč by to lidé dělali, když hudby je všude mraky a to, čeho se dnes nedostává je spíš ticho?

Zajímavá interpretace je třeba nahrávka na youtube, která se stane virální pro svůj nápad. Tohle video má za 14 dní bezmála 25M shlédnutí, web té kapely je pěkný a přehledný, mají pokryté sociální sítě, majoritní prodejce hudby na i-netu jako iTunes apod. Mají prostě solidně zvládnutý moderní marketing s hudbou. Další příklad jsou české kapely jako Rybičky 48, které zase sázejí na živou produkci. Není festival, kde by se neukázali, jejich produkce je zajímavá a nápaditá, své posluchače si zaručeně najdou.

0 0
možnosti

Filipoff

17. 1. 2012 12:01
MC a zabíjení hudby :-)

Ano, i v 80. letech byly na přebalech vinylů tato sdělení "Taping Is Killing Music" ...a nezabilo...

0 0
možnosti

J i ř í

17. 1. 2012 11:50
Čísla nesedí.

Mlčky uvažujete, že 10 000 000 Čechů holduje rocku a popu. Jenže mnozí holdujeme například vážné hudbě, dixielandu, bluegrassu... Takže se do těch Vašich čísel jaksi nevejdeme. A neuspokojují nás ani "komerční rádia", ani nabídka mp3. Ty mp3 si tvoříme sami z cédéček, které si třebas s kamarády půjčujeme.

0 0
možnosti

kamikaze_czech

17. 1. 2012 12:06
Re: Čísla nesedí.

No a kdyby jste si je nepůjčovali,ale koupil si každý sám,tak je té vaší hudby víc.Jenže kradete,tak se nedivte.A ještě se tím chlubíte.No fůůůůj;-)

0 0
možnosti

irskejcert

17. 1. 2012 8:55
pravda

bohužel nezbývá mi než souhlasit. hrál jsem, a rád bych hrál i v budoucnu, ale jak říká autor..má to vůbec ješte smysl? je vůbec ještě šance najít "svého kupce"?  Nejhorší na tom všem je, že je zde řeč pouze o české hudbě. A nezapomeňme na všechny ty kapely ze zahraničí...

0 0
možnosti

oldiess

17. 1. 2012 12:44
Re: pravda

Vy nehrajete především pro radost?;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2910x
Spisovatel a aktivní člen kapely PANKIX.

www.facebook.com/marekmuller

https://maramuller.cz/

Můj blog byl původně o životě muzikanta z klubové kapely, jenž měl za cíl trochu přiblížit, co muzikanti z menších kapel také zažívají a řeší. Lidé o tom nemají běžně moc povědomí. V roce 2023 jsem blog rozšířil o své zkušenosti s psaním beletrie.

Seznam rubrik