Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

findus

Návrat k dřevním řasům

Svět se velkým obloukem vrací k "před-nosičovým" časům, kdy člověk mohl vnímat hudbu jen naživo. Jakýkoliv dnešní nosič je už jen pouhým reklamním letáčkem, fotkou, pohlednicí. Základem jakéhokoliv ( i finančního) úspěchu jednes  živý koncert a na to se nabalující aktivity. Vše ostatní je výmluva lenochů a neschopných a (což je nejhorší varianta) netalentovaných.

0/0
17.1.2012 15:22

Mablung

živá hudba

Nemohu si pomoci, ale nějaká mp3, v jakékoliv kvalitě, skupině nic nepřinese. Musí se prosadit jinak. Buď přes marketingovou masáž a nebo hraním. Na marketingovou kampaň člověk potřebuje známosti, na to aby se prosadil sám potřebuje kvalitu, nápad a štěstí. Dobrou hudbu dokáže zahrát mnoho lidí. Prosadit se hudbou mezi touto konkurencí však vyžaduje mnohem více.

Co se financování hudby týče, posun je jasný. Peníze budou skupiny a nahrávací společnosti získávat čím dál tím více z koncertů, zvonění na mobilech, ... a zisky z prodeje nosičů budou klesat.

0/0
17.1.2012 13:54

musicrex

Re: živá hudba

Souhlasím s Vámi. Jen poznámka : I živé hraní potřebuje marketing (masáž). A ze všeho nejvíce potřebujete mít štěstí a najít svého Epsteina. Protože ani Beatles by nebyli slavní bez jeho vlivu a práce. To, že umíte hrát je bezpodmínečný předpoklad. To, že si umíte složit písničku je další nezbytnou podmínkou. Málokterý hudebník je však zároveň i dobrým obchodníkem a domlouvání koncertů a vystoupení, jednání s pořadateli, jednání se zvukaři atd atd, musí dělat samostatná osoba, jinak se to na špičkové úrovni nedá dělat.:-/

0/0
17.1.2012 14:08

lokutus

Re: živá hudba

Každá firma, která chce uspět, musí mít dobrý marketing a dobré obchodníky, proč by se kapely měly lišit?

+1/0
17.1.2012 14:40

findus

Re: živá hudba

Princip úspěchu kapely tkví v tom, že každý koncert odehraje tak, že příště na něj přijdou všichni, kteří na koncertě byli a přivedou ještě své kamarády. Efekt sněhové koule.

0/0
17.1.2012 15:24

lokutus

Re: živá hudba

V obchodní hantýrce se tomu říká "dobrý produkt se prodává sám". ;-)

Každopádně, bez marketingu a obchodu to dnes nejde. Koncert se musí uspořádat, musí někomu vydělat peníze, aby zaplatil náklady (pronájem pozemku a techniky, platy personálu apod.) a ještě přinesl zisk. A proto musíte na ten koncert lidi dostat. A to bez marketingu nejde. Jiná věc je známé jméno, což je také svým způsobem marketing. Navíc, dobré jméno se musí léta budovat a není to nic jednoduchého - konkurence je veliká.

0/0
17.1.2012 15:32

musicrex

Myslím si

Myslím si, že tragedie spojená s prodejem hudby je důsledkem stavu, kdy forma zvítězila nad obsahem. Vycházím z vlastní zkušenosti. Zjišťuji totiž, že nahrávka stará třeba 50 let ( nedokonalá, špatná, málo dynamická ) obsahuje mnohem více sdělení než současná (dynamická, naprosto čistá atd). Stav současné produkce bych přirovnal k cukrové vatě. Hodně velké a prázdné nic za hodně peněz.:-/ I to je důvod proč lidé nechtějí za hudbu platit.

P.s. Najdou se samozřejmě kapely, které za poslech a koupi stojí. Ale je velmi těžké je dohledat.

+1/0
17.1.2012 13:07

t.varga

a o čem

jste to prosímvás psal ?

0/0
17.1.2012 12:40

oldiess

Re: a o čem

přečtěte si znovu, a když tak ještě jednou;-D

+3/0
17.1.2012 12:42

lokutus

Archívní hudba?

Uvědomte si, že poslouchatelné nahrávky umožnily až technologie poslední stovky let. Vzhledem k ceně a kvalitě můžeme pak o masovějším rozšíření mluvit maximálně o posledních třiceti letech. Pamatuji doby páskových magnetofonů, které neměl jen tak někdo. Gramofony byly, ale sbírka desek čítala v lepším případě pár desítek kusů. Až v osmdesátých letech se trend změnil a s příchodem levných CD distributoři hudby zahltili zájemce enormním množstvím hudby. K tomu si přidejte devalvaci hudby - nějaké rádio nebo CD hraje dnes všude, kam člověk přijde - ve výtahu, v obchodě, na záchodě, v práci atd... Já myslím, že lidé jsou už hlavně přeposlouchaní. Já mám na disku 250GB zvykových nahrávek v různé kvalitě - od mizerných MP3 s bitrate 56kbps až po bezztrátový flac. Neposlouchám z toho však již nic. Nebaví mě to. Raději mám nějaká streamovaná rádia na interenetu, kde si mohu navolit hudební styl, nebo like styl a za pár babek na měsíc poslouchat, co mi nabídne.

0/0
17.1.2012 12:06

lokutus

Re: Archívní hudba?

Pokud chce kapela zaujmout, musí na to jít jinak. Živá hudba, zajímavá interpretace - nápad, to jsou atributy, které táhnou. Nikdo nemůže čekat, že nahraje tuctovou, mnohokrát přežvýkanou hudbu, hodí nahrávku na ohromnou hromadu na internet a lidé to tam budou hledat. Proč by to lidé dělali, když hudby je všude mraky a to, čeho se dnes nedostává je spíš ticho?

Zajímavá interpretace je třeba nahrávka na youtube, která se stane virální pro svůj nápad. Tohle video má za 14 dní bezmála 25M shlédnutí, web té kapely je pěkný a přehledný, mají pokryté sociální sítě, majoritní prodejce hudby na i-netu jako iTunes apod. Mají prostě solidně zvládnutý moderní marketing s hudbou. Další příklad jsou české kapely jako Rybičky 48, které zase sázejí na živou produkci. Není festival, kde by se neukázali, jejich produkce je zajímavá a nápaditá, své posluchače si zaručeně najdou.

0/0
17.1.2012 12:06

lokutus

Re: Archívní hudba?

Jo zapomněl jsem ukázku toho videa: http://youtu.be/d9NF2edxy-M

0/0
17.1.2012 12:09

oldiess

Re: Archívní hudba?

fakt 25 milionů shlédnutí? Tolik mají fakt jen ty největší světový hity jako We are the champions, Stand by me a tak

0/0
17.1.2012 12:42

lokutus

Re: Archívní hudba?

24 824 251 :-)

0/0
17.1.2012 12:44

Filipoff

MC a zabíjení hudby :-)

Ano, i v 80. letech byly na přebalech vinylů tato sdělení "Taping Is Killing Music" ...a nezabilo...

0/0
17.1.2012 12:01

J i ř í

Čísla nesedí.

Mlčky uvažujete, že 10 000 000 Čechů holduje rocku a popu. Jenže mnozí holdujeme například vážné hudbě, dixielandu, bluegrassu... Takže se do těch Vašich čísel jaksi nevejdeme. A neuspokojují nás ani "komerční rádia", ani nabídka mp3. Ty mp3 si tvoříme sami z cédéček, které si třebas s kamarády půjčujeme.

0/0
17.1.2012 11:50

kamikaze_czech

Re: Čísla nesedí.

No a kdyby jste si je nepůjčovali,ale koupil si každý sám,tak je té vaší hudby víc.Jenže kradete,tak se nedivte.A ještě se tím chlubíte.No fůůůůj;-)

0/0
17.1.2012 12:06

eqik

Re: Čísla nesedí.

? na internetu nemůžete najít vážnou hudbu? ;-D;-D

0/0
17.1.2012 12:30

irskejcert

pravda

bohužel nezbývá mi než souhlasit. hrál jsem, a rád bych hrál i v budoucnu, ale jak říká autor..má to vůbec ješte smysl? je vůbec ještě šance najít "svého kupce"?  Nejhorší na tom všem je, že je zde řeč pouze o české hudbě. A nezapomeňme na všechny ty kapely ze zahraničí...

0/0
17.1.2012 8:55

oldiess

Re: pravda

Vy nehrajete především pro radost?;-D

0/0
17.1.2012 12:44

Sanjuro

Re: pravda

já osobně si velmi rád koupím cd po vydařeném koncertě - co na tom že bych si to mohl druhý den stáhnout. Prostě to beru jako dík kapele za pěknej zážitek.

0/0
17.1.2012 15:31

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz