Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

P62e76t12r 63H91á71l67a

26. 3. 2013 15:25

Dostal jste 17 000? Mohl byste dostat 2x tolik, kdyby to neprožrala OSA. Proč myslíte, že není na honoráře za festivaly? Protože se platí OSE...

Proč myslíte, že se stahuje "ilegálně" - zadarmo? Protože organizace typu OSA BOJUJÍ proti zpoplatněnému stahování, viz Megavideo, které zrušili přímo za to, že si dovolilo vyplácet autorům odměnu...

OSA je špatná z principu, neboť transakci, která by se dala snadno vyřídit na místě, vyřizuje naprosto nezúčastněná organizace naprosto nepřiměřeným způsobem a to s velkými režijními náklady.

13 2
možnosti
MM

Jelikož nemám čas odpovídat jednotlivě, zkusím to plošně, protože příspěvky se týkají prakticky téhož: naší kapelu neznáte, neposloucháte a přesto nám přispíváte, ač nechcete a my vás tak nepřímo okrádáme. Autorská odměna je ale za užívání díla! Věřte nebo ne, každé hudební dílo nějakou hodnotu má! A tato hodnota je vypočítaná z veřejného užívání díla. Ať je to koncert nebo třeba rozhlasové vysílání. Je to poměrně logické - čím je kapela úspěšnější (více koncertů, rotace v rádiích), tím je její dílo hodnotnější a tím více peněz si zaslouží.

To, že OSA vybírá peníze např. z prodeje prázdných médií nikde neobhajuji, naopak s tím také nesouhlasím!

Z pohledu kapely to také mohu otočit - spousta z vás naší kapelu "nezná a nikdy poslouchat nebude", ale dost lidí nás zná a naší hudbu si stahovala zdarma z uloz.to atd... A pokud ne naší kapelu, tak jiné kapely. Takže kdo je zloděj? Autoři registrovaní u OSA nebo ilegální stahovači? Nebo všichni? Nebo nikdo? :-)

3 11
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
11 0
možnosti
RS

Malá firma o 20-30 lidech zaplatí ročně na poplatcích "organizacím" typu OSA a Intergram cca 20tis.Kč jen z nosičů cd, dvd, tiskáren a počítačů, aniž by od těchto organizací někdy cokoliv chtěla či s hudbou měla co společného. To je fůra peněz - za to může rodina vyjet na skromnější dovolenou. Místo toho jdou ty peníze umělcům. To je na tom nespravedlivé. Že lidi a firmy platí zbytečně někomu jinému za něco, co nikdy neviděli - v tomto případě neslyšeli.

20 1
možnosti
VK

V42í51t 34K34u54č72e74r44a

26. 3. 2013 15:06

Dávám "+" a ještě dodatek - je otázka kolik z těch 20 000,- těm umělcům doopravdy jde. (Kolik si OSA nechá). Další otázka - kolikrát OSA vlastně za tu jednu "písničku" inkasuje? Protože jak správně píšete, poplatky jsou ve všem - a nikde není možnost říct, že když jsem už "zaplatil"  tiskárnou, že už nemusím "platit" kopírkou.

6 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
16 2
možnosti
MM

Pokud neznáte autorský zákon a pořádáte koncerty... Co vám na to mám říct?

2 13
možnosti
Foto

M33a39r83t62i71n 30Š72i81k

26. 3. 2013 13:29

Docela vás chápu. Jen mi prosím zkuste vysvětlit, jak se jako nezávislý hudebník vyrovnáváte se skutečností, že OSA je samozvaná a právně nijak v našem  právním řádu neukotvená instituce? Že se někdo snaží hudebníky a jejich autorská práva ochránit, proti tomu jinak nic moc nemám. Jen by to mělo mít nějakou formu.

1 0
možnosti
OH

Vaši kapelu neznám a nejsem si vědom, že bych od ní něco slyšel. Ale jsem si jist, že jsem vám také přispěl. Nakupoval jsem totiž párek pevných disků, nějaké DVD média pro zálohy a nové USB flash. Jo a abych nezapomněl, tak i tiskárnu (trojkombinaci s kopírkou).

Tak a teď začněte vyprávět něco o spravedlnosti. To že Vám dali líznout také, ještě neznamená, že je to spravedlivé.

Proto také chápu každého, kdo si bez výčite svědomí kopíruje hudbu a filmy (ne že s nimi dál obchoduje). Na to vám jen pokrčím rameny a řeknu to co oni:

"Mám to přeci předplacené".

21 0
možnosti

17000 ? To chtěl pán říci, že ty jejich písně, nebo to jejich CD tolik vydělali? Nebo že stačí se u OSA zaregistrovat a bude mít peníz? ... Je jasně vidět že ty peníze dostal z mých DVD na které jsem si vypálil svoje fotografie, z mé tiskárny, z potisknutého papíru, z mého HD ... všude jsem platil OŠA příspěvky. Napiš, prosím, kolik jste prodali cd/dvd/desek. Docela by mě toi zajímalo. A jak se jmenuje Vaše/Tvoje kapela.

:-) ... já si myslím, že to je jenom  článek o vylepšení reputace OSA. Tak nezapoměň napsat NÁZEV HUDEBNÍ SKUPINY A POČET PRODANÝCH DESEK. děkuju.

11 0
možnosti
ZK

Z78d11e89n35a 75K98o89č37í

26. 3. 2013 15:16

Vlastně máte ve všem pravdu. Snad se lišíme jen v tom, že mne ten název kapely vůbec, ale opravdu vůbec nezajímá.  ;-)

1 0
možnosti
DD

Chci upozornit ještě na jednu věc, která se velmi dotýká mě, jako provozovatele baru. Mám v baru jukebox, za který platím měsíčně 1600,- OSE (v jukeboxu si moji zákaznící pouští výhradně hudbu zahraniční, tak by mě zajímalo, kolik dostala např. Metallica nebo SOAD a další...), dále tam mám TV, kde pouštíme pouze sportovní přenosy a musím za ni platit, protože ji tam prostě mám! Co to je za blbost?! Stejně jako za rádio platím, protože ho tam mám, ikdyž se nepoužívá. 

Je to neuvěřitelný, protože platím poplatek ČT i rozhlasu, stejně jako všichni ostatní, kteří se přijdou na ten fotbal či hokej podívat a tak proč bych si to nezaplatila ještě jednou, že!

Připomínám, že mám malý bar a každý takovýto poplatek je pro mě likvidační.

Celý tento "systém" mi připomíná jeden vtip: "Jde policista na vesnici zatknout Pepu za to, že má ve sklepě na černo palírnu na slivovicu. Pepa mu povídá "ale ta je stará, už leta ju nepoužívám", policista "To nevadí, pálit možeš - přístroj na to máš", Pepa "Tak to mě rovnou zatknětě, že jsem nějaků znásilnil",

"Cože?! Vy jste znásilnil?"

"Toš, neznásilnil, ale přistroj na to mám!". Zkrátka a dobře - hurá OSA! Aneb, jak se dostat k penězům, které chci a ještě se u toho tvářit, jako služba veřejnosti!

16 1
možnosti
HP

Takže "OSA jsou zloději ale mě to nevadí, protože mi z toho, co nakradou taky něco dají."?

17 0
možnosti

Super! nechápu jen titulek... našel jste druhý solární byznys. o víkednu už nahrávám svoje album. Jak říkáte 17tis je víc než 0. A ještě mnohem víc než -2 tisíce, kterém jsem třeba za loňský rok přispěl do OSA pokladničky.

5 0
možnosti
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2910x
Spisovatel a aktivní člen kapely PANKIX.

www.facebook.com/marekmuller

https://maramuller.cz/

Můj blog byl původně o životě muzikanta z klubové kapely, jenž měl za cíl trochu přiblížit, co muzikanti z menších kapel také zažívají a řeší. Lidé o tom nemají běžně moc povědomí. V roce 2023 jsem blog rozšířil o své zkušenosti s psaním beletrie.

Seznam rubrik