Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2132831845712

Co je sakra radikalniho na tom, ze ze mne dela OSA apriori zlodeje, kdyz chce poplatek za prazdne medium?

+1/0
29.3.2013 17:01

J32u33l56i97u32s 35C47h17a42l85o94u44p93k57a 4522859520291

Představte si, že v autě nemám ani přehrávač, takže si nic nepřehrávám.

0/0
29.3.2013 10:19
Foto

V10l66a43d83i84m14í80r 89V42o26l60k91o 6580672837939

prostě si vás koupila mafie...zbytek je zbytečnej čmoud kolem;-D:-P

+4/−3
28.3.2013 18:04
Foto

F28r40a18n15t89i35š83e67k 43K80š51í11r 2599306405

Ochrana duševního vlastnictví je jistý druh vyvlastňování majetku jiných lidí.  Ochranu si zaslouží jen vzácné zdroje a tím duševní vlastnictví není.

+3/−2
28.3.2013 16:18

P13e10t60r 63S83k15á88c48e71l 6934519459

Pokud podle Vás duševní vlastnictví zdruhovělo, je to tragédie. Potom nezbývá, než abyste dal Parlamentu podnět k nahrazení autorského zákona. Navrhl řešení tak, aby obě strany byly spokojeny. Jak autoři, tak uživatelé. Potom se snad změní i mezinárodní dohody o autorském právu, platné od r.1883. Např. podle nich víte, kolik se nám ze světa sypalo jen za jednu píseň "Škoda lásky"? Čímž nechci hájit efektivitu a efektivnost OSy. S novou generací v politice přijdou nové, lepší zákony. A bude líp.R^

+1/0
28.3.2013 22:02

O14n90d80ř92e45j 76M20e63l33k55e43s 6244205404585

OSA je organizace, která nepřináší nic dobrého a pouze se snaží zakonzervovat stav. Bohudík čím více dochází k rozvoji internetu a technologíí, kdy je pirátění snadnější a umělci i vydavatelství jsou přinucena přejít na jiný model, nebo se smířit s pirátstvým. 

Proč je to dobře? Díky těmto tlakům vznikají služby jako je Steam, iTunes, kde si uživatel za rozumné částky koupí autorské dílo a má k němu přistup libovolně ze svého účtu. 

OSA a vydavatelství tedy se snaží udržet stav, který pro ně byl výhodný, a velice ziskový. To že byl ziskový přes míru a vyplací se riziko u černého trhu, to je dáno pouze neschopností reagovat na novou situaci. 

Vám jako autorovi bych doporucil vyzkouset jaké částky získate, pokud nabídnete svoji hudbu právě na iTunes, nebo podobných zdrojích. Otázka je zda si na to troufnete.

+3/0
28.3.2013 11:14

P26e50t33r 38V87y82s94o29č88a58n 7168290200236

Myslím, že první tři odstavce článku, pardon, totálního blábolu, jsou docela pravdivé. Tam kdyby jste skončil, tak jsem ochoten vám v něčem věřit. Vše ostatní je ovšem nebetyčná hloupost a politická agitka pro Plešatou zpěvačku.

+3/−2
26.3.2013 22:20

A51l68e42x94a83n48d63r 52C98h57y64t82i19l 2764792535271

Ty vole ja nevim, co ta OSA a jeji zastanci hroti. Driv se kopirovalo na kotoucakach(meli jsme doma i nahranyho Vinetua nebo Mrazika z TV), pak na kazetach, pak na videokazetach a nikdo nedrzkoval. Najednou je to kriminalita. Schopny hudebnik se umi prodat primo lidem na koncerte. Chcete se zivit hudbou..toz se predvedte jaci jste borci. Kdyz budete skupinou jednoho hitu, ktery dva tydny bude v radiu, tezko se tim muzete zivit. A ani OSA vam nepomuze. Takovi Iron Maiden vyprodavaji haly i v nasi zemi. Dokonce Kabati jsou na koncertech velmi uspesni. Dneska breci vyhradne Vondrackova, Janda a spol., svadi se to na vypalovani, stahovani atd. jenze malokdo z nich si uvedomuje, ze byli uspesni zejmena diky tomu, ze se sem zvenku nic moc nedostalo a diky tomu, ze tenkrat byla jina doba. Poslouchal se jiny typ hudby. Kamarad se snazil za totace propasovat Sepulturu a musel ji pritahnout na kazete pod jinym obalem, aby to vypadalo, ze to jsou nejake jugoslavske mistni lidove kapely. Kurna...ten byl za borce aspon dva mesice!

+3/−2
26.3.2013 16:45

2492731735392

Proboha, on si nekdo vypaluje Vondrackovou?!?

+1/−1
29.3.2013 17:03

A32l30e69x22a57n31d94r 60C14h86y70t90i52l 2194142735811

ne, ale ona si mysli ze ano :)

+1/0
30.3.2013 7:09
Foto

H24o56n20z62a 97P33r80o32v10a84z52n18í14k 8888791457497

Moc nechápu smysl tohoto blogu. To jste se nám přišel vysmát, že u vás končí naše peníze?

+6/−1
26.3.2013 16:42

Z21d46e21n35a 71K90o41č56í 6475538771216

Tak nějak R^!!

+1/−1
27.3.2013 18:54

P28a33v69e49l 52M66o58r27a28v68e32c 3452419342318

Jestli to dobře chápu, tak vy jste měl stejný negativní názor na OSA a ten jste změnil jen proto že vám vyplatili 17 tisíc korun? Takže když nemáte rád komunisty ale ti vám zaplatí třeba třicet litrů tak je začnete všude hájit? Nebo jak to mám teda chápat???

+13/−2
26.3.2013 15:49

J19a18r94o81s80l21a17v 69T91a36c69h88o83v29s30k51y 2852360544870

Chpejte to ve smyslu "Koho chleba jis, toho pisen zpivej"

+4/−1
26.3.2013 16:38

J66a28n 47A64l45e22x86e31j 91Z77a88t88y40k65o 7203471392572

Takto dopadl vynikající český muzikan Jiří  Hradec, když ho osolila OSa    http://www.jirihradec.cz/

0/−1
26.3.2013 15:42

P94e39t17r 26H10á56l26a 6954696425986

Bohužel ty stránky jsou neuvěřitelně zmatečné...

+2/0
26.3.2013 15:51

Z47d80e59n14a 78K42o52č89í 6565278451986

Ano, máte sice pravdu, ale to nic nemění na skutečnosti, že ochrana hudebních autorských práv v ČR je dobře organizovaný podvod !!

+1/−1
27.3.2013 19:02

P30e47t98r 58H80á10l53a 6624206135556

Dostal jste 17 000? Mohl byste dostat 2x tolik, kdyby to neprožrala OSA. Proč myslíte, že není na honoráře za festivaly? Protože se platí OSE...

Proč myslíte, že se stahuje "ilegálně" - zadarmo? Protože organizace typu OSA BOJUJÍ proti zpoplatněnému stahování, viz Megavideo, které zrušili přímo za to, že si dovolilo vyplácet autorům odměnu...

OSA je špatná z principu, neboť transakci, která by se dala snadno vyřídit na místě, vyřizuje naprosto nezúčastněná organizace naprosto nepřiměřeným způsobem a to s velkými režijními náklady.

+13/−2
26.3.2013 15:25

M78a58r57e59k 12M47ü17l28l25e26r 3887929393186

Jelikož nemám čas odpovídat jednotlivě, zkusím to plošně, protože příspěvky se týkají prakticky téhož: naší kapelu neznáte, neposloucháte a přesto nám přispíváte, ač nechcete a my vás tak nepřímo okrádáme. Autorská odměna je ale za užívání díla! Věřte nebo ne, každé hudební dílo nějakou hodnotu má! A tato hodnota je vypočítaná z veřejného užívání díla. Ať je to koncert nebo třeba rozhlasové vysílání. Je to poměrně logické - čím je kapela úspěšnější (více koncertů, rotace v rádiích), tím je její dílo hodnotnější a tím více peněz si zaslouží.

To, že OSA vybírá peníze např. z prodeje prázdných médií nikde neobhajuji, naopak s tím také nesouhlasím!

Z pohledu kapely to také mohu otočit - spousta z vás naší kapelu "nezná a nikdy poslouchat nebude", ale dost lidí nás zná a naší hudbu si stahovala zdarma z uloz.to atd... A pokud ne naší kapelu, tak jiné kapely. Takže kdo je zloděj? Autoři registrovaní u OSA nebo ilegální stahovači? Nebo všichni? Nebo nikdo? :-)

+3/−11
26.3.2013 13:48

O38d36s85t76r93a49n10ě77n93ý 18U95ž61i56v67a25t68e88l

Uživatel požádal o vymazání
+11/0
26.3.2013 13:52

Z45d37e76n13a 34K30o84č92í 6875198191266

;-DR^!!

+1/−1
26.3.2013 14:30
Foto

V82l13a58d16i28m71í70r 26V76o42l18k16o 6780802627519

R^

0/−1
27.3.2013 18:37

T15o84m60á60š 98H56o98l57i11č 5418344111658

Čo keby rovnako začali uvažovať i výrobci aut?Napríklad auto registrované cez DNA len na jedného užívateľa a pokiaľ ho niekomu požičiate budete platiť autorské poplatky?

Alebo Vám budú účtovať užívanie diela pokial sním budete podnikať,napríklad voziť tovar, jazdiť za klientami a podobne. Lebo takto to vo väčšej časti toho zákona i reálneho fungovania OSA a na Slovensku SOZA je.

+4/−1
26.3.2013 13:54

V91í11t 61K90u67č76e34r92a 6134509489532

Já bych to dokonce zjednodušil. Viděl jsi Ferrari? Tak zaplať za umělecký zážitek. A možná , že to bude spravedlivější, protože pěkný auto je kolikrát lepší než špatná hudba. (Tím spíš, když platím příspěvek " za hudbu" při koupi inkoustové tiskárny jen proto, že umí dokonce i kopírovat...)

+7/−1
26.3.2013 15:02

J97a71r68o94s67l96a55v 48T31a51c81h33o58v64s82k55y 2592580264400

Nechte si platit od tech, co vas poslouchaji a ne ode vsech, kterym muzete byt ukradeni. To ze nas muze vase hudba obtezovat i z radia jeste neznamena, ze mate narok na nejaky honorar od kazdeho. Podilite se na zlodejine, to je zrejme. Taky bych umel nabrucet nejaky popevek, prihlasit se do OSA a chit vypalne z kazdeho prodaneho nosice. Nedelam to, protoze se mi zlodejina prici.

+2/−1
26.3.2013 15:04

J46a25n 20Š50e17s54t87á23k 3858269229814

Kapely můžou být ještě rády, že si je někdo stáhne aspoň zadarmo. Je to nakonec ta nejlepší pozvánky na jejich koncert, kde už si můžou diváka zkásnout, pokud na to opravdu mají.

+1/−1
26.3.2013 16:22

K19a22r55e58l 36P88á16t73e37k 7557274692598

No tý  jo8-oTakže se připrav ,na to,že ti u dveří zazvoní nějakej řemeslník a bude požadovat nějaký ten poplateček za užívání "jeho díla",který má samozřejmě (určitě)vyšší hodnotu než to tvoje!Což je sic imaginární(to porovnání),ale podle logiky vaší i logiky ostatních "tvůrců"těchto děl,ne zcela nemožné,ale i logické;-D

+1/−1
26.3.2013 18:04
Foto

V78l66a19d21i50m47í53r 91V31o22l60k56o 6570532607519

někdo mi včera v práci z lednice očuchal salám...měl by se na to celá firma složit...co na tom, že většina si nečuchla a salám mi zůstal...byli tací co přivoněli aniž jsem se opeřil...zločinci;-D

+2/−1
27.3.2013 18:40

R67o34s45t34i69s50l48a52v 37S95i32k69s20t66a 7192683918

Malá firma o 20-30 lidech zaplatí ročně na poplatcích "organizacím" typu OSA a Intergram cca 20tis.Kč jen z nosičů cd, dvd, tiskáren a počítačů, aniž by od těchto organizací někdy cokoliv chtěla či s hudbou měla co společného. To je fůra peněz - za to může rodina vyjet na skromnější dovolenou. Místo toho jdou ty peníze umělcům. To je na tom nespravedlivé. Že lidi a firmy platí zbytečně někomu jinému za něco, co nikdy neviděli - v tomto případě neslyšeli.

+20/−1
26.3.2013 13:36

V80í56t 74K30u14č73e75r74a 6384279899422

Dávám "+" a ještě dodatek - je otázka kolik z těch 20 000,- těm umělcům doopravdy jde. (Kolik si OSA nechá). Další otázka - kolikrát OSA vlastně za tu jednu "písničku" inkasuje? Protože jak správně píšete, poplatky jsou ve všem - a nikde není možnost říct, že když jsem už "zaplatil"  tiskárnou, že už nemusím "platit" kopírkou.

+6/0
26.3.2013 15:06

O96d79s40t61r23a84n87ě91n33ý 35U19ž25i69v68a23t50e30l

Uživatel požádal o vymazání
+16/−2
26.3.2013 13:30

M32a21r55e51k 87M65ü72l13l76e46r 3307719583946

Pokud neznáte autorský zákon a pořádáte koncerty... Co vám na to mám říct?

+2/−13
26.3.2013 13:33

O22d30s62t93r97a52n38ě57n52ý 33U80ž10i56v31a65t14e43l

Uživatel požádal o vymazání
+10/−1
26.3.2013 13:34

M14a61r33e17k 94M78ü86l55l90e74r 3877199183506

Nerespektujete zákon, takže ten kdo krade jste vy. Bohužel.

+3/−7
26.3.2013 15:47

O71d60s75t24r13a48n15ě28n52ý 77U92ž62i12v27a17t64e25l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−1
27.3.2013 8:40

T81o20m42á85š 66H95o71l14i35č 5838174521608

Ako keby som čítal argumenty komunistou k politickým procesom.Rovnaký štýl. Pokial je zákon nemorálny a zlý a tento je a neskutočne,má právo ho človek kritizovať a vytvárať tlak na jeho zmenu.

+6/−1
26.3.2013 13:47

M63a69r43e25k 39M38ü95l54l51e11r 3947989433796

Takže pokud mi přijde nemorální progresivní daň, mám právo okrádat stát?

+2/−2
26.3.2013 15:48

M38a12r25t83i37n 83Š19i71k 6371961181847

Docela vás chápu. Jen mi prosím zkuste vysvětlit, jak se jako nezávislý hudebník vyrovnáváte se skutečností, že OSA je samozvaná a právně nijak v našem  právním řádu neukotvená instituce? Že se někdo snaží hudebníky a jejich autorská práva ochránit, proti tomu jinak nic moc nemám. Jen by to mělo mít nějakou formu.

+1/0
26.3.2013 13:29

O92l79d52ř97i23c31h 21H98o27r38á92k 2684129761365

Vaši kapelu neznám a nejsem si vědom, že bych od ní něco slyšel. Ale jsem si jist, že jsem vám také přispěl. Nakupoval jsem totiž párek pevných disků, nějaké DVD média pro zálohy a nové USB flash. Jo a abych nezapomněl, tak i tiskárnu (trojkombinaci s kopírkou).

Tak a teď začněte vyprávět něco o spravedlnosti. To že Vám dali líznout také, ještě neznamená, že je to spravedlivé.

Proto také chápu každého, kdo si bez výčite svědomí kopíruje hudbu a filmy (ne že s nimi dál obchoduje). Na to vám jen pokrčím rameny a řeknu to co oni:

"Mám to přeci předplacené".

+21/0
26.3.2013 13:13

J29a36r68o40s90l67a62v 90Č74e33r67n32ý 5259750544964

17000 ? To chtěl pán říci, že ty jejich písně, nebo to jejich CD tolik vydělali? Nebo že stačí se u OSA zaregistrovat a bude mít peníz? ... Je jasně vidět že ty peníze dostal z mých DVD na které jsem si vypálil svoje fotografie, z mé tiskárny, z potisknutého papíru, z mého HD ... všude jsem platil OŠA příspěvky. Napiš, prosím, kolik jste prodali cd/dvd/desek. Docela by mě toi zajímalo. A jak se jmenuje Vaše/Tvoje kapela.

:-) ... já si myslím, že to je jenom  článek o vylepšení reputace OSA. Tak nezapoměň napsat NÁZEV HUDEBNÍ SKUPINY A POČET PRODANÝCH DESEK. děkuju.

+11/0
26.3.2013 13:09

Z15d28e31n52a 12K74o97č12í 6805768311806

Vlastně máte ve všem pravdu. Snad se lišíme jen v tom, že mne ten název kapely vůbec, ale opravdu vůbec nezajímá.  ;-)

+1/0
26.3.2013 15:16

D21i72t32a 25D34v17o81ř52á11č37k76o92v35á 5262612327893

Chci upozornit ještě na jednu věc, která se velmi dotýká mě, jako provozovatele baru. Mám v baru jukebox, za který platím měsíčně 1600,- OSE (v jukeboxu si moji zákaznící pouští výhradně hudbu zahraniční, tak by mě zajímalo, kolik dostala např. Metallica nebo SOAD a další...), dále tam mám TV, kde pouštíme pouze sportovní přenosy a musím za ni platit, protože ji tam prostě mám! Co to je za blbost?! Stejně jako za rádio platím, protože ho tam mám, ikdyž se nepoužívá. 

Je to neuvěřitelný, protože platím poplatek ČT i rozhlasu, stejně jako všichni ostatní, kteří se přijdou na ten fotbal či hokej podívat a tak proč bych si to nezaplatila ještě jednou, že!

Připomínám, že mám malý bar a každý takovýto poplatek je pro mě likvidační.

Celý tento "systém" mi připomíná jeden vtip: "Jde policista na vesnici zatknout Pepu za to, že má ve sklepě na černo palírnu na slivovicu. Pepa mu povídá "ale ta je stará, už leta ju nepoužívám", policista "To nevadí, pálit možeš - přístroj na to máš", Pepa "Tak to mě rovnou zatknětě, že jsem nějaků znásilnil",

"Cože?! Vy jste znásilnil?"

"Toš, neznásilnil, ale přistroj na to mám!". Zkrátka a dobře - hurá OSA! Aneb, jak se dostat k penězům, které chci a ještě se u toho tvářit, jako služba veřejnosti!

+16/−1
26.3.2013 13:08
Foto

H63o87n83z51a 82P94r62o82v55a82z27n61í69k 8388191897407

Takže "OSA jsou zloději ale mě to nevadí, protože mi z toho, co nakradou taky něco dají."?

+17/0
26.3.2013 13:05

M19i63c59h44a17l 89Š67r71o54u14b89e53k 8584766573460

Super! nechápu jen titulek... našel jste druhý solární byznys. o víkednu už nahrávám svoje album. Jak říkáte 17tis je víc než 0. A ještě mnohem víc než -2 tisíce, kterém jsem třeba za loňský rok přispěl do OSA pokladničky.

+5/0
26.3.2013 13:02

J78a90r23o43s95l68a89v 37T61a51c61h98o35v49s66k48y 2832440854510

Blahopreju, ze se vam povedlo prostrednicvim OSY mi ukrast nejake ty menize, ktere jsem musel zaplatit jako vypalne za to, ze jsem si koupil prazdna CD na fotky a videa sve rodiny.

+9/0
26.3.2013 12:55

J68a40n 28P80a92v82e20l 8503582918116

Většina lidí je jako já, tj. nahrává tam stáhnuté filmy a písničky. Kdo na tom silně prodělává jsou firmy, kde jsou média využita skutečně z 99,9 % k pracovním datům.

+1/0
26.3.2013 13:09

J33a50r13o33s58l28a76v 96T22a93c68h17o55v48s16k72y 2282640334150

Vetsina lidi filmy nenahrava, ale kupuje si orig CD po 50Kc v trafice. Vetsina DVD se pouziva na zalohy. Trvam na tom, ze OSA nas okrada a o cas kradeze se zordeli s tzv. "umelci".

+1/0
26.3.2013 14:44

Ř74e41h71o94ř 20V60l93a61s12á85k 2784854131586

Aha, takže podstatou sdělení je, že autor blogu je rád, že mu OSA ze svého lupu také něco přihrála. To asi není nic překvapivého. Je dost lidí, kterým peníze nikdy nesmrdí a na jejich původ nehledí.

+11/0
26.3.2013 12:51

J59a74n 84N45o43v89á64k 1665870387735

Takže to prakticky vypadá, že se k OSA může přihlásit každý "umělec", i když by si jeho dílo nikdo nekoupil a bude vyplácen z poplatků za prázdná média apod.?

+8/0
26.3.2013 12:48

J70a21n 35P54a76v47e31l 8933682958586

Je to klasický problém nečernobílého světa. Máte X úhlů pohledů, každý subjekt má svůj. Máte x protilehlých principů (např. právo mít zaplaceno za své dílo versus právo na férové zacházení), z nichž každý je zásadní a měl by ve slušné společnosti platit. V reálném světě jsou tyto konflitky neslučitelné, tudíž se vytvoří kompromis který moc nevyhovuje nikomu, ale zavře tlamu těch kdo by mohli příliš tlačit.

V reálném světě mohou být zcela protilehlé názory správné. Je správný názor, že OSA jsou vyžírkové a že by měli rychle skončit. Ale je také pravda, že OSA je potřebná organizace, která umělcům nahrazuje část zisků kterou ztratí kopírováním jejich děl. Hnus, co?;-)

0/−3
26.3.2013 12:37

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz